Friday 22 November 2013

Hari Ini Ku Senyum Riang..

 
 
Holaaa.... Semalam parent aku datang, sebab nak tengok 'sarang' baru kitorang..muehehehe..
Ikutkan plan asal, mak aku nak datang minggu depan tapi last minute tukaq plan.. aku nak melompat je semalam bila mak call cakap nak datang.. Ape lagi, sebagai anak yang baik dan suka mengambil kesempatan, maka, aku request mak aku bawak macam-macam dari kampung. Hehehehe..
 
Semalam, lepas habis keje, mak ngan abah tunggu dekat shoplot depan apartment lama yang aku duduk aritu..nyampah aku tengok apartment tu. Teringat kisah durjana yang tuan rumah buat kat kitorang.. Aku ingat sampai bila-bila... Cet!
 
Mak kalau datang mesti tak lupa bawak lauk febret aku... Sambal tumis sotong & rendang pedas puyuh.. Aku suka yang mak aku masak jer.. Orang lain tak mau!! hahaha.. Jadi, semalam, dua kali la aku tambah nasi..memang kedarah habis-habisan..
 
Semalam memang penuh la kereta bapak aku.. Dengan tv nya, besi penyangkut tuala, pinggan mangkuk, buku2 yang aku suruh bawak(konon2 nak study), langsir, beras, extension plug, area tv, blander pun siap beli.. Tudung saji, tempat letak pinggan, senduk, kuali, periuk..tetiba aku rasa macam best gile... Tah hape2..dah keje pun, mak bapak provide kan..hahaha...
 
Aku bukan taknak beli barang2 tu tapi aku selalu pikir, kalau aku beli barang banyak2, nak pindah randah nanti susah... Kalau dah duduk rumah sendiri takpe... Tapi memangdangkan Nana akan stay lama kat 'sarang' baru tu.. maka aku terima je ape2 rezeki yang Allah bagi..Alhamdulillah... Kecil tapak tangan, Stadium bukit jalil cheq tadahkan...hehehehe..
 
Maka, semalam, bermula la sesi mengemas barang2 kat rumah tu.. Pukul berapa ntah semalam baru aku tidur.. Ngantuk jangan cakap la... tapi, walau mata macam dah digam-gam, mulut tetap pot pet pot pet sembang dengan mak..hehe..rindu gile..lama kot tak jumpa..hahaha...Pagi tadi dah rasa macam nak buat2 pengsan jer.. malas giler nak keje.. Tapi memangdangkan boss aku nak buat sales esok, maka ada banyak keje yang aku perlu settlekan..
 
Kene gantung banner,bunting..tag harga baru, lukis gambar ladybird, dan dalam masa yang sama kena layan customer jugak samada yang walk-in mahupun online.. Dah la hari ni kawan aku half day.. tinggal aku terkontang-kanting nak settlekan saki baki..huhuhu..tapi orait la..takde la meroyan aku sorang2 sebab boring..pejam celik je dah kul 7, leh balik..hehehe..
 
ni la akibatnya kalau suruh orang tangan 'pengko' lukis ladybird..
aku dah cakap, xcaye..suruh jugak aku likis ladybird.. lantak le kome..
 
ps: Esok ada sales.. so, sesiapa yang suka dengan produk2 Litte Dje, nantikan pengumukan di FB yer.. jeng..jeng..jeng... moh2 datang reramei kat kedai esok..
 
Yes!! Lagi 3 jam nak balik..muehehehe....
 
 

Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment