Wednesday 6 March 2013

Saya Sayang Emak Saya

Assalamualaikum...

Pernah tak anda rasa STRESS sangat-sangat?
Pernah tak anda rasa SEDIH tapi tak tau nak cerita kepada sesiapa?
Pernah tak anda rasa LONELY walaupun sebenarnya anda mempunyai ramai teman?
Pernah tak anda rasa LOSER kalau nak compare dengan orang di sekeliling anda?

Saya PERNAH!!!

Sehingga pada satu tahap yang saya sudah rasa GIVE-UP dengan diri sendiri!!!

Rasa malas nak buat semua benda,
Rasa nak marah jer,
Sensitive dengan semua perkara
Dan akhirnya saya akan menangis sendiri.... (xmau nangis depan orang. Malu!!)

Pada saat itu, otak saya secara automatiknya akan menyuruh saya ambil handphone, call Emak!!!
Ya, Call Emak!
Walaupun kadang-kadang saya tak mahu menyusahkan Emak, merisaukan Emak...
Tapi saya lebih memerlukan Emak!!
(Sungguh selfish!!)

Dan bila saya ceritakan segala suka-duka saya pada Emak, saya jadi tenang.
Walaupun tidak semua perkara boleh diselesaikan, tapi saya tetap akan rasa tenang.
Rasa jatuh semua beban yang saya pikul sebelum itu.

Itulah kuasa tuhan.
Hanya cuma bercakap dengan Emak, saya rasa semua masalah telah selesai.
Semua penyakit telah sembuh,
Semangat untuk teruskan perjuangan naik semula,
Emak lah pain killer yang terbaik untuk saya.

Terima Kasih Tuhan.
Engkau telah kurniakan satu nikmat yang tidak ternilai buat kami,
Sesungguhnya tiada apa yang lebih bahagia dari mendengar nasihat dan dorongan seorang Ibu,
Walau kadangkala nikmat itu kami perlekeh, pandang ringan, dan anggap tak up-to-date,
tapi seorang Ibu, masih tidak putus asa membimbing dan menegur anaknya agar jadi manusia yang baik.

Terima Kasih Emak,
Saya Sayang Emak Dunia Akhirat,
Saya mohon maaf andai ada salah dan silap yang saya lakukan hingga mengguris hati Emak.
Saya Sayang Emak.
Sayang Abah juga.. =)

Alhamdulillah... Saya kembali tenang...

The best Mum ever, I Love U, Emak =)

Ya Allah 
Rendahkanlah suaraku bagi mereka 
Perindahlah ucapanku di depan mereka 
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan 
Lembutkan hatiku untuk mereka 
 
Ya Allah, 
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas 
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas 
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah 
mereka sebagaimana mereka memeliharaku. 
 
Ya Allah, 
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan 
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku 
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku 
jadikanlah itu semua penyebab susutnya 
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan 
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah 
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan 
kebaikan berlipat ganda. 
 
Ya Allah, 
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku, 
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku. 
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi 
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul 
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman 
yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu... . 
 
Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha 
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah 
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih. 
 
Amin Ya Rabbul Alamin.. 




Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment