Thursday 11 July 2013

Kenapa Suka Pijak Mangkuk Tandas???


Kan before this entry, aku ada upload entry pasal aku pergi Space U8 tengok The Lone Ranger..
Entry ni kena mengena dengan Space U8 la jugak tapi lebih tepat lagi kena mengena dengan orang MELAYU yang berugama ISLAM!! Cett!! Memalukan!!

Sebelum kitorang (Aku, Nana & Cae) nak masuk panggung wayang, kitorang pergi surau dulu untuk solat Asar. Siapa biasa pergi SpaceU8 mesti tau keadaan tandas dia macam mana kan??kan??kan??

Kalau bau tak kepam, lantai tak kotor, memang tak sah kan??
Aku pelik, takde cleaner ke cuci tandas ni??

Bukan ramai sangat pun orang yang datang SpaceU8 ni kalau nak compare dengan Plaza Alam Sentral or SACC Mall tu tapi tahap kebersihan tandas dia memang failed!! Serius bangkai. Kalau aku sakit perut pun, tak kosser aku nak masuk. Rela aku merempit balik rumah aku. Macam mana aku tau bau dia bangkai?? kata tak masuk??

Well, aku pernah nak masuk sekali...
tapi bila aku duduk depan pintu gerbang nak masuk tandas je, terus selera aku nak membuang hajat terbantut. Bau dia kaw-kaw punya. Bayangkan, ko belum masuk lagi dah bau harum semerbak, belum masuk lagi.. Kang tah macam-macam aku jumpa dalam tu, mau koma aku kat situ.. baik tak payah!

Okeh, let alone la toilet yang dekat tingkat bawah ni.. 
Aku assume yang toilet ni digunapakai oleh semua kaum dan masing-masing ada cara tersendiri nak menginterpretasikan kemahiran seni mereka kat dalam toilet tu.. Biar la..

Berbalik kepada cerita dekat surau tadi, dekat tingkat 1, betul2 atas Segi Fresh ada la disediakan tandas jugak untuk orang Muslim. Apasal aku kata untuk orang Muslim?? Sebab kat situ memang surau jer..takde mende lain.. kejadah pulak non-muslim nak lepak situ kan??

Cerita passal tandas dia, aku jadi macam hangin, sakit hati, malu dan meluat!!!

ni rupa tandas dia..
pijak..pijak...jangan tak pijak...

Siapa lagi punya kerja ni kalau bukan orang Islam sendiri yang nak sembahyang kat surau tu kan? 

Aku nak maki lebih2 kang, kot-kot terkena kat sedara mara sendiri pulak..haaaa..
Aku pelik la, apasal la orang suka pijak menatang ni?? 
Cleaner memang takde ke?????
Tak boleh ke toilet ni ditukarkan kepada toilet yang jenis cangkung jer?? 

Aku paham, ramai yang tak suka guna toilet macam ni sebab GELI!! 
Aku dulu pun geli gila kat toilet jenis ni sebab rasa macam duduk atas bekas2 orang jer..hehehe
Tapi aku takde la sekeji ni..

Tindakan aku kalau jumpa toilet ni, aku akan check setiap toilet dulu cari toilet cangkung. 
Kalau takde jugak, aku akan ambil toilet tisu banyak-banyak, aku cuci dulu menatang tu sampai aku yakin ia dah bersih, dan aku akan lap sampai kering dan berkilat (cewah!) pastu baru aku teruskan hajat aku..

Tapi kalau aku tak jumpa yang cangkung, dan yang ado pun adalah yang seperti gambar di atas, aku akan mencarut dalam hati pastu aku cari je toilet lain, takpun aku tunggu balik rumah..huhu..

Lepas settle hajat, aku akan make sure toilet tu dalam keadaan bersih dan okay. Kalau aku rajin, aku siap jirus lagi lantai dia bagi hilang semua bekas-bekas tapak kasut dan yang penting, mesti pam. Pam sampai 2 3 kali pun takpe.. Paling dasat sekali, aku akan sembur perfume before aku keluar..hahahahaha..bangang!

Sometimes aku malu sebab keadaan tandas kat negara kita ni tahap cilakabanat.. 
Nampak macam orang-orang Malaysia ni pengotor giler..
Padahal, mungkin tandas tu tak diselenggara dengan baik atau takde cleaner yang khas cuci tandas tu setiap 3 jam ke hape ke...Cuba tengok toilet R&R kat Tapah.. walaupun diguna ramai orang, tapi tetap bersih dan wangi jer.. wangi ker??? tapi better la bagi aku... 

Mesti korang pun pernah jumpa toilet yang macam ni kan??
bagi aku, orang yang tak reti nak guna public toilet ni adalah orang yang selfish! 
Patut letak dalam hutan je jadi makanan rimau..grrrrrr...

*cerita pasal toilet, boleh patah jari aku menaip dan boleh kurang pahala puasa aku sebab memaki, menghamun dan mencarut sebanyak yang boleh...K, bye.

Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment