Wednesday 3 July 2013

Berjalan Besama Mak & Abah

Last week parent aku datang sini. Lepas diorang hantar Opah dekat rumah Maksu, terus datang rumah aku tido. Hehehe.. Sampai Shah Alam pun dah malam, so, Sabtu baru pergi jalan-jalan.
Kitorang tak jalan mane pun.. Just pergi Nilai dan Putrajaya jer..
Tu pun Mak Pak aku dah fenat..hehehe..
Aku pun migrain sebab cuaca panas semacam jer hari Sabtu tu..
Kat nilai aku xde shopping pun..maklum la..sengkek..


Aku takleh masuk kedai ni..sawan!
Beg murah-murah dan cantik.

Last month aku janji nak belikan Mak handbag sempena birthday dia.. Oh, mak aku memang suka bebeno la sebab dia suka ngumpul handbag. Ni muka lepas beli dua tiga bijik handbag. Purse pun dia beli..hehehe..
Suke beno dia dapat handbag yang aku beli..
takde mende la Mak.. 
Nak compare dengan jasa Mak besarkan orang, beg tu takde mane la sangat..
Next year, Inda beli lagi ye.hehehe

 nice weather...
but aku migrain!! cet!!


 komander Nan sedang menuju ke hadapan..


 Kain ela cantik-cantik tapi aku jenis suka beli baju dah siap jer..
Nak dekat raya nanti baru beli..
Mak punya baju raya dah siap dah..
hehe..lagi awal!

Abah cari T-Shirt dalam kedai ni.. Harga standard je aku rasa. Takde la murah mane pun..
Tapi Komander Nan belanje... Ape de hal..
pilih Abah, pilih..

  


bapak aku bab beli baju memang cerewet.. Sama dengan komander Nan
Aku dengan Mak pulak jenis belasah jer..
Janji dah okay, material best, beli jer..
Muntah pilih baju lama2 nih..huhu
tapi sebab Abah pun sabar jer tunggu kitorang beli handbag tadi, maka aku telan je muntah aku tu..hahahaha..vengong!!

ni je la hasilnyer.. nasib la aku waras lagi sebab pikir nak puasa ni..
Bulan puasa ni nak pakai banyak duit hoi..!


Muka penat..
rehat dekat R&R Dengkil jap..
Mak aku tido. hehehe..

 Ade tak orang tangkap gambo tido sambil senyum?? 
Haa...Mak aku je yang ada kepakaran ni..hehehe

 komander gedik..hehehe

Perjalanan diteruskan ke Putrajaya pulak..
Konon-konon nak pergi Floria Putrajaya la.. 
tapi masa ni kepala aku dah rasa macam nak pecah..huhuhu



  disebabkan panas la, maka kitorang terus pergi bazaar jer.. dah tak larat nak pergi ke tempat pameran bagai..pergi pun kejap je..semua pokok. Aku bukan minat pun..


 orkid kot


 ni ape?? bonzai kot..

 ni orkid lah!!

anak pokok untuk dijual..


gerai kraftangan..

 telekung pun ade jual..

kain batik ni Mak beli sebab cantik..



 kelapa matag.. 
bapak aku cakap mahai sebab kat kampung leh dapat lagi murah..
standard leerrrr...
kampung memang muroh2..
pokok kelapa ni rendah jer..senang nak ambil buah dia..


 balik rumah, pekena durian yang Abah bawak dari kampung.
Nana ngan Abah je yang makan sebab diorang berdua ni 'hantu' durian.
Aku memang tak boleh makan sebab badan panas. kang aku sawan.hehehe..

Paastu malam lepak dekat rumah maksu pulak layan bola. kelantan lawan JDT. 
Tahniah Kelantan1-0.
De ku kesah??
Aku dah migrain pikir nak tido jer..



 Besoknya, Ahad, Aku blanje parent aku makan dekat Restoran Pecel Lele Lela.. Tergelak bapak aku dengar diorang greeting customer.."Selamat Paaaagiiiiiii!!" padahal aku pergi time lunch.hehehe
Pastu pergi Space U8 jalan-jalan lagi.. Masuk kedai Mr. DIY, abes duit beli macam-macam..Tujuan asal nak cari stering lock jer..tapi, stering lock nyer tak berkenan di hati..hehe..

 Lepas lepak2 dekat rumah aku, petang baru parent aku bertolak balik Ipoh, gi rumah Abang jeff plak..
Sekian..

*tengah layan citer shahrukh khan English Babu Desi Mem..citer lama..huhuhu..


pegi keje bawal bekal la konon.. padahal bawak kerepek ubi. hehehe



Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment