Wednesday 30 January 2013

My Favorite Game!! Pikachu!!

Assalamualaikum w.b.t.
Morning!!

Kali ni aku nak cerita pasal favorite game aku. Ni dia!!

Pika..pika...! Pikachuuuuuuuu!!!

Aku memang tak suka main game tapi game ni dikecualikan. Hehehehe...
Aku start main game ni sejak dari diploma lagi. Maklum la, duduk kat Jengka, bukan ada ape nak buat. So, game ni la yang menjadi peneman. Sebenarnya ada orang tak tahan main game ni sebab serabut katanya...

Game ni sebenarnya simple je rules dia. Korang kena  padankan pokemon yang sama, mengikut laluan yang valid. Kalau pokemon tu kena block, korang tak boleh padankan. And lagi satu, dia ada timer. Nampak tak yang bar kaler hijau,kuning merah tu?? Haaaa... tu la timer dia!! Kalau korang dapat setelkan padanan pokemon-pokemon ni sebelum habis masa, korang akan ke level seterusnya. Kalau tak sempat, korang kalah. So, start balik dari mula.Oh ya, dia jugak ada 'nyawa'. Maksudnya, kalau dalam 1 block tu dah takde jalan  untuk kita padankan pokemon tu, dia akan scramble balik susunan pokemon tu. Setiap kali dia scramble, dia akan 

Mengikut pengalaman aku yang dah dekat 6 tahun main game ni, korang boleh tau otak korang tengah stress atau tak dengan hanya main game ni je. Kalau otak kita clear, takde pikir ape-ape, insyaAllah, korang akan berjaya sampai ke level terakhir.Kalau korang punya kepala hotak ada serabut kalu, kompom level satu pun tak lepas. Muahahahaha...

Jadi, kesimpulannya, kalau nak main game ni, clearkan otak korang dulu. So, bila kita main game ni, kita dapat clearkan otak kita dari sebarang masaelah. Macam terapi jugak la.. At least boleh hilangkan stress sekejap. 

Dulu masa aku sebarkan ketagihan main game ni dekat office aku praktikal dulu, semua macam happy je main game ni. Padahal banyak kerja! Siap berlumba lagi siapa yang akan dapat scor tertinggi. Boss aku pulak siap cakap game ni bagus untuk programmer sebab dia merangsang otak untuk berfikir logic. Selain matematik, game ni pun bagus untuk programmer. Hahahahahaha.. Ye la tu boss...

So, ape lagi? Pergi la cari game ni. Google la ye. Aku pun dapat software ni dari member aku. 

Oh ye, selain dari game ni, yang aku main tiap-tiap hari (maklum la, takde keje) aku jugak PERNAH main game Zuma, Bejewel, and Farm Town kat facebook. Lain-lain game aku tak tau dan tak minat nak ambil tau! Sebab aku tak suka main game! Ceh!!!

So, ape pulak game kegemaran korang??
Share sket!

*kagum tul aku dengan sorang remaja yang baru berumur 17 tahun (Syed Muhammad Syed Abdullah) boleh cipta game untuk i-phone. Ape ke nama game dia yang famous tu, Crazy Ball kot! Bangga tul aku sebab budak tu rakyat Malaysia. Hope budak tu akan menjadi seorang yang boleh membanggakan negara kita dengan kepintarannya itu. 

bye.

Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment