Friday 31 May 2013

Kau Apahal???

Assalamualaikum...

Macam ganas la pulak tajuk entry ni kan??
Memang pun!! 
PANAS pulak aku dengan Minachi POS LAJU tadi..
Macam GAMP***... Haaaaa.. 
Aku kalau boleh, malas nak maki orang..
Tapi ko maki aku dulu tadi kan?? kan?? Macam aku tak tau!!

Ceritanya cenggini...

Hari ni aku tak tau mana pi semua orang dalam opis ni. Yang aku tau, beberapa orang tadi pergi bank. Ke semua ikut Afiq pergi bank??? Tinggal aku sorang jer.. Lepas tu Dato' masuk pulak.. Ingatkan tak datang hari ni. Diorang pun mesti ingat Dato' tak datang hari ni, sebab tu slumber badak je buat rombongan Cik Kiah pergi bank beramai-ramai.. (Suka-suka hati...)

Dan alkisahnya, terpaksa la aku ambil alih tugas receptionist sekejap..

Tadi ada la Minachi dari POS LAJU ni tekan-tekan loceng dekat pintu bawah. Bila aku tanya, dia kata nak hantar surat. Aku bukakkan pintu. Pastu dia naik tingkat dua..Aku tunggu depan pintu. Lepas tu dia tunjuk-tunjuk slip suruh aku cop dan tulis nama. Lepas tu dia cakap, "Cepat Sikit Ye!!" Kasar je cara dia cakap!

Aku pun pergi la meja Ella, cari cop company aku, pastu aku tulis nama aku, siap tarikh lagi..hahaha..
Pastu aku bagi kat dia. Time ni aku HANGIN nih!!

Dia rampas je slip-slip resit tu, nasib baik tak koyak. Lepas tu dia hulur barang tu secara kasar dekat aku. Ciss!! Kurang hajor minachi ni. Aku pantang orang kurang ajar ni!! Pastu dia membebel-bebel dalam bahasa Tamil. Siap ada perkataan "CIT!!" lagi.. Ada beberapa kali jugak la dia sebut!

Aku ada buat salah ke?? Terfikir di benak dan minda.. 

Sementara dia tunggu nak masuk dalam lif, terus aku sound direct! "Tak boleh bagi elok-elok sikit ke?? You apahal???"

Lepas tu terus dia masuk lif sambil merepek-repek lagi dalam bahasa tamil. Bangang punya minachi. Cakap la dalam bahasa melayu. Senang sikit aku nak paham. Lepas tu aku dengar "GEDEGANG!!!", bunyi pintu tingkat satu dia tutup. Nak protest la konon. Lantak ko la bodo.. malas aku nak layan. 

Siap ko!! Kali kedua ko datang lagi, aku taknak bukak pintu!! Biar ko ulang alik kena hantar barang kat opis aku! Wakakaka.. 

And lagi satu! Barang yang ko hantar tu bukan surat la bangang!!! Itu parcel!! Dah la bodoh, kuat mencarut lagi! Aku sepak kang!!!

Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment