Monday 13 May 2013

U-TRIM : Berat Dah Semakin Menurun.

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ni ntah hari yang ke berapa ntah sejak aku mengambil U-Trim sebagai salah satu kaedah untuk aku mengawal dan menurunkan berat badan aku yang teramat berat nih. Hehehe..

Ni Testimoni dari aku sendiri. (Gigiiihhhhh nak buat testimoni!! Suke ati la!!)

Bagi aku U-Trim ni memang berkesan untuk menyekat rasa lapar aku. Kalau aku ambil U-Trim ni waktu pagi, petang sat lagi dalam pukul 3 atau 4 baru aku rasa lapar tahap gaban. Kalau lapar pun, aku memang tak berapa larat nak makan yang heavy. Cukup la setakat biskut beras aku 2 keping, atau roti Gardenia 2 keping. Kalau aku teringin jugak nak makan nasi, confirm tak habis. Kalau nak sumbat jugak, rasa macam senak pulak perut aku. Cenggitu la kaedahnya... Kalau aku kena kerja luar, aku akan make sure aku akan makan sikit waktu breakfast dan waktu lunch untuk bagi aku tenaga.

Kalau pagi tu aku aku tak ambil U-Trim ni, insyaAllah, licin sepinggan nasi waktu lunch. Hehehehe...
Ni kalau aku breakfast tak heavy la. Kalau pagi-pagi aku dah kedarah nasi goreng, tengahari aku dah tak larat nak makan. Kira macam nafsu makan tu tak berapa nak bernafsu la... hahahaha..

Malam pulak, aku selalu kedarah biskut kering empat segi tu dengan air teh atau nescaffe panas. Kalau nak best, aku beli sekeping ayam Uncle Bob. Tu je.Malas nak makan heavy. Takut senak perut. Huhuhuhu..
Hasilnya, hari Sabtu lepas, aku pergi rumah maksu aku, pastu aku pinjam penimbang dia, then bacaan penimbang tu ialah 66.5kg!! Muekekeke.. Puas hati aku!!

Tapi tak tau la kot-kot result ni adalah effect aku tak lalu makan minggu lepas sebab aku asyik muntah je sebab keracunan makanan. Tengok nasi jer, aku rasa nak termuntah. Hari Ahad haritu baru aku makan nasi balik. Tu pun sebab teman Nana makan Tom Yam kat Restoran Opah.

U-Trim ni jugak telah me're-shaped' kan bentuk badan aku. Perut aku yang sebelum ni macam boroi sikit, dah jadi kempis sikit. Sikit je laaa... So, rasa confident tu up la sikit. Hehehehe.. Oh ye!! Maksu aku yang memang amalkan U-Trim ni pun dah selim melim balik aku tengok. Badan dia dah comel dan ada shape klik sini. Maksu aku amalkan tiap-tiap hari dengan penuh disiplin. Aku malas!

Tau sebab ape aku malas?? Haaaa.. ni nak kasi tau. Aku tak suka mango flavour!!!! Muakakakaka..
Ni je satu sebab yang aku tak boleh nak GO dengan U-Trim ni. Aku tak suka bau mango yang setiap kali aku bancuh, aku kena minum cepat-cepat. Kalau minum lambat, dia jadi macam gel tu, lagi kembang tekak nak telan. Sebab tu kalau aku ada mood, aku minum. Kalau rasa macam palotak aku biol je pagi-pagi, toksah harap aku nak bancuh. Baik aku tibai nasi goreng ke, lontong ker... hehehehe..

So, nasihat aku, sesiapa yang teringin nak berdiet dengan U-Trim, sila la berdisiplin. Confirm lagi cepat turun berat badan korang. Jangan jadi macam aku. Hehehe.. Oh ye, sesiapa yang tak suka perisa mango macam aku, U-Trim ada juga perisa Lemon dan Nanas. Maksu aku kata Nanas tak sedap! (marah stokis U-Trim). Ntah la, tekak orang lain-lain kan.. Macam maksu aku, dia suka perisa Mango ni. Aku pulak kembang tekak dengan perisa mango ni. Ikut kesesuaian korang la..

Next month, kalau dah habis stock Mango ni dalam locker aku, aku nak try ambil perisa Lemon pulak. Hopefully boleh GO sebab product ni memang bagus. Dan jangan lupa, minum banyak air ye. Sekian terima kasih.
Thanks for reading =) comment le weyh!

8 comments:

  1. serious ke boleh kurus??

    ReplyDelete
  2. Mmg bole kurus..sy dr berat 80kg..now 54kg.mmg bagus..sy amalkn dr okt 2013 smpi skrg

    ReplyDelete
  3. Mmg bgs sgt.sy bkn sng nk prcaya sesuatu produk.dgn utrim berat dr 65kg now tggal 54kg consume dr okt 2013

    ReplyDelete
  4. Mmg bgs sgt.sy bkn sng nk prcaya sesuatu produk.dgn utrim berat dr 65kg now tggal 54kg consume dr okt 2013

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bagusnya product ni akan reshape sekali bentuk badan kita.. Ni dh lama inda x ambik.. Tp pinggang memang dh kecik sket..hehe

      Delete
  5. Berat badan saya pernah mencecah 75kg. Amalkan U-trim turun ke 60kg. Tapi lepas tu tak turun-turun dah. Lepas tu naik balik 2kg dan dok maintain 62kg sampai la ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam maksu inda..hehehe.. tp dia still consume u-trim dan exercise lebih sket.. now memang dah kurus giler.. jeles jer nengok.. huhuhu...

      Delete
    2. eh knp xleh turun lagi ?
      ada tahap2 pengurangan ke ? huhu

      Delete