Wednesday 16 October 2013

Aku Cuak!!!

 
Pagi tadi adalah kali terakhir Boss aku jenguk opis..pasni dia akan cuti berpantang selama 44 hari..Mungkin lebih..Huhuhu.. Aku doakan Boss aku selamat bersalin dan semoga dapat baby yang comel macam dia jugak.
 
Apa yang membuatkan aku cuak adalah aku diberi tanggungjawab penuh untuk handle butik nih.. Adoii... Memang mencabar betul. Banyak benda lagi aku kena belajar sebenarnya tapi memandangkan boss aku dah start cuti, maka banyak lagi la benda yang aku kena belajar sendiri.
 
Bukan tak boleh nak tanya boss aku, tapi aku risau kalau aku asyik ganggu dia jer. Maklum la, orang dalam pantang ni pun kadang2 tido pun tak cukup.. Taku mengganggu dia pulak.Hmmm..
 
Email customer pun aku kena pandai2 handle. Takut kang ada yang kecik hati, tak mau order dah..hahaha... Tapi aku takde la lone ranger sangat.. Kakak boss aku akan datang jenguk kedai sekali sekala. Boleh la aku tanya itu ini dengan beliau.
 
Tapi yang aku terkilannya, Boss aku tak sempat nak ajar aku camne nak update website butik ni. Alamatnya, tak hapdet la stock item kat website tu.. Kang customer order, tp stock takde..naya jer.. Dapat customer yang sporting takpe la.. Ni kang ada yang marah-marah sebab tak update website, haru...!! Eleh, tu pun nak marah! Padahal, belum buat apa2 bayaran lagi...
 
Whatever...
 
Tapi CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT kan???
Ikut je la.. paling dasat pun dia maki dalam email je la.. Layan je la...
 
Bagi korang2 yang pernah order online tu, please la behave sket.. Kadang2 barang lambat sampai pun bising. Padahal bila barang2 tu dah pos, bukan tanggungjawab penjual lagi dah. Kalau nak trace barang tu, mintak tracking number dekat seller tu. Pastu check la ngan pos laju ke, GDex ke, SkyNet ke, Nationwide ke and what so ever courier service yang digunakan.
 
Ni tak, ada yang pakai pos biasa, baru 2 ari pos, dah tanya barang bila nak sampai.. adeii.. sabar..sabar.. Aku paham, selagi tak sampai barang-barang tu, rasa macam takleh tido malam kan?? Maklum la.. duit dah bayar, barang tak dapat-dapat lagi ye??!! Sabar ye.. InsyaAllah barang-barang tu akan selamat sampai. Tapi kalau guna pos biasa, jangan la expect 2,3 ari je barang akan dapat. Kalau nak cepat, guna pos laju. Kalau pos biasa mungkin dalam seminggu hari bekerja. Posmen pun nak cuti raya gak weyh! hahaha
 
Berbalik kepada kecuakan aku ni.. Aku takde la cuak mane pun sebenarnya..hehehe..propa je lebih..
Blasah je la.. website tu mungkin boss aku akan update kat rumah. Cuma aku risau kalau aku ada buat silap nanti. Huhuhu..
 
Ape-ape lah.. pandai-pandai la nak idup!
 
Okay, nak keje. bye.

Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment