Wednesday 5 December 2012

My Mum's Knitting Skills

Haritu kan aku ada cerita pasal mak aku memang terer bab-bab mengait ni ataupun knitting kata orang Jawa. Balik kampung haritu aku tengok dia sibuk tengah mengait benang nak buat sarung bantal katanya.


 bab-bab knitting ni memang aku failed.

 Dekat nak siap dah.
Mak aku ni bab-bab menjahit, memasak, mengait, parut kelapa, kemas rumah, tanam pokok bunga, semua dia terer. Maklum la, Mak aku ni suri rumah sepenuh masa. Masa dia muda-muda dulu pun memang dia rajin belajar benda-benda seni bagai ni. Aku dulu muda-muda merempit je kejenye. Goreng telur pun boleh rentung. Nak buat cucur bawang pun failed. Ate cemane nak kawen?? haizzzzz...

 Terus aku suruh mak aku buatkan 2 bijik untuk aku letak dalam kereta aku tapi nak kaler pink!! Hahahaha..
motifff....

Jom berkelah!!
Tapi ni durian bapak aku beli. Durian dekat kampung tak banyak. Lagipun bapak aku tak balik kampung. Hehehehe

Bukan sahaja iman yang tidak dapat diwarisi dari kedua ibu bapa, malah bakat mereka pun sometimes ada yang kita tak boleh warisi. Huhuhuhu T__T



Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment