Wednesday 28 November 2012

Back-up Data.. Blurr sekejap

Wah, aku memang dah lama tak buat kerja-kerja 'keras' ni. hehehe..

Baru-baru ni technician bawak balik CPU dari Westport. Bapak gedabak! Sampai 2 orang diperlukan untuk mengangkat dan open casingnya.. (Macam johan raja lawak dah ayat aku).

Asalnya nak suruh aku back-up data jer tapi memandangkan diorang tak bawak sekali cable DVI nyer, maka aku biar je, letak tepi je dulu. Tak kosser.. Aku dah bukak hard disk nya konon-konon nak pasang dekat CPU lain je, pastu terus back-up dalam external hard disk. Tapi hard disknya kok pakai SATA cable la pulak.... Nak rembat dari CPU gedabak tu, tak boleh pulak sebab diorang dah tindih dengan hard disk rack. Haaiiizzz..


haiizzz..gedabak gile tapi hard disknye seketul je..




external hard disk 2 TB
Rembat bawak balik best gak ni pastu download drama korea banyak-banyak..hehehehe



Aku dah mati kutu ni. Malas nak pikir. Kalau korang nak cepat, cari jugak cable tu sampai dapat. Kalau tak jumpe, g mintak duit kat boss, aku belikan. Pokcik Kastam harap sabar ye.. Ada kesullitan yang tak amat dikesali.

Dah, aku nak call orang datang interview esok. Kalau IT engineer tu jadi nak masuk esok, aku pass je keje ni kat die. Senang citer. Hehehehehe...



Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment