Tuesday, 23 October 2012

Batuk ,Raya Haji & Ateh

Semalam dalam pukul 3 pagi, aku tersedak masa tengah tidur. Terus aku batuk-batuk.
Bangun pagi ni tekak aku rasa gatal. Terus aku macam takde suara pagi ni. So, pagi ni aku malas nak bercakap sangat. Hmmm..aku syak ni mesti pasal popia yang aku makan semalam. Sebab udang kering dia kot aku tak tahan. Padan muka. Makan lagi!!

Raya Haji ni aku tak balik kampung. Abah tak bagi. Motiiiiffffff???
Abah cakap dia busy. Mak pun busy. So, tak payah bazir2 duit nak balik kampung.
Orait... Aku memang biasa dah tak balik kampung masa Raya Haji. Sejak dari zaman aku dekat Universiti lagi, sampai sekarang. Raya Haji memang tak pernah balik.

Tapi kali ni aku rasa macam sedih sikit la bila tak balik sebab aku rindu nak jumpa Mak & Abah, Abang aku & Ateh, si arnab montel aku tu...Mesti lagi montel bila aku takde. Rindunyeeeee....Hmmm..takpe la, nanti kalau keadaan mengizinkan, aku akan balik kampung jugak..huhuhuhu..maybe next month. huhuhu

Ateh & Me.

Gambar ni aku amik masa aku nak pergi Shah Alam hari tu.
Aku tengah bagi nasihat dekat Ateh supaya dia tolong tengok-tengokkan rumah dan tengokkan abang aku sekali. Hehehehe... Dan yang penting, tolong jaga diri sendiri.

Dia macam paham je masa aku cakap tu. Sedih siot!! Si montel ni aku jaga dari kecik lagi. Tak pernah berpisah. Kalau balik kampung pun aku bawak dia. Rindunya....

Hmm.. takpe..sabar... Panjang umur, kita jumpa lagi ye...
Sayang ATEH!!!

Thanks for reading =) comment le weyh!