Friday 19 October 2012

Pegawai Dagang Dari China

Boss aku nak ambil engineer dari China.
So, Safwa mintak tolong aku carikan maklumat dan procedure untuk buat pass mereka.
Encik Engineer ni nak bawak wife & anak dia sekali, so aku carikan maklumat pas-pas yang sesuai untuk dia.

Motiff!! Ni sebenarnya bukan kerja aku!!

Tapi takpe.. kerja jangan berkira, Lagipun ni knowledge.
Secara tak langsung, aku tau serba sedikit bagaimana nak uruskan pas untuk foreigner yang nak kerja di negaraku yang tercinta ni.

Pastu aku usya-usya camne nak apply pasport antarabangsa. Aku ni tak pernah pergi oversea sebab tu la jakun sikit. Procedure pun tak berapa tau sangat.hmmm.. lepas godek-godek, sama je macam nak buat ic..huhuhu..

Aku ni boleh pergi oversea ke?? Loan PTPTN pun culas nak bayar. Ade, aku bayar, kalau dah sengkek, memang takde harapan la jawabnya. Tapi memandangkan gaji aku sekarang pun dah agak okey, aku rasa tiap-tiap bulan aku boleh bayar dah. InsyaAllah..

Jom semak senarai hitam nama orang yang tak bayar hutang PTPTN!! hehehehe...


Fuuhhhh...selamat..legaaa...
Mana tau bos aku nak hantar aku pergi China ke...
Wakakakaka...BERANGAN!!!!



Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment