Saturday 27 October 2012

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Assalamualaikum...
Tengah buat apa tu?? =p

Salam Aidil Adha buat readers semua.. (Macam ado jerr)

Semalam beraya di mana??
Saya tak balik kampung pun. Beraya di rumah sanak saudara di sini sahaja.
Memandangkan Maksu aku pun tak balik kampung, maka dia pun mengajak kami pergi ke rumah kakak ipar dia.. Pagi-pagi lagi dah kecoh gerak kitorang. Last-last aku tak pergi pun. Aku pergi rumah kawan aku dekat Putrajaya.

Aku & Nana

Masa ni baru nak gerak g Putrajaya rumah Shu.

Aku plan nak pergi rumah Mak Lang aku kat Sepang. Tapi cousin aku nak follow. Memandangkan hari raya ni jatuh pada hari Jumaat, maka aku akan ambil dia lepas sembahyang Jumaat. Cousin aku tu lelaki. Amer nama dia.

Di rumah Shu, aku bedal lontong ngan kuah kacang. Tapi makan sikit je...maklum la, banyak rumah nak kena pergi ni. Kena simpan space sikit. Hehehehe... Dalam pukul 2pm, gerak ke Shah Alam balik, terus pergi R&R Elmina Utara, kedai Ayah Itam aku. Aku janji nak ambil cousin aku kat situ..
Pergi-pergi, sorang pun tak sampai lagi..hmmmm...

Dalam 20 minit termenung kat situ, Mak Tam aku call, bagitau diorang dah on da way. Sampai je, terus tukar kereta. Aku naik Kia Ayah Itam aku, Mak Tam ngan Ayah Itam aku naik kereta aku pergi rumah Mak Teh dekat Shah Alam. Ayah Itam tak nak pergi Sepang. Dia tunggu dekat rumah Mak Teh je.

Then, gerak pergi Sepang dengan semangat yang berkobar-kobar nak makan ketupat yang Ija buat. Sampai  rumah Mak Lang dah dekat pukul 4 petang.. Apasal macam lama je eh..??
Borak-borak sambil makan ketupat sambil mengumpat.. Ayah Alang takde. Kerja. So ada Mak Lang dan anak-anak je..

Pastu dapat call dari Mak Teh, Mak Ngah ajak datang rumah diorang pulak, ada bakar satay katanya. So, kene gerak cepat dari Sepang. 

Mak Lang follow sekali pergi ke rumah Mak Teh.Sampai rumah Mak Teh dah dekat maghrib. Di rumah Mak Teh, aku makan nasi himpit 3 ketul dengan ayam masak merak seketul. Mak Teh buat spaghetti tapi aku tak nak makan. Aku tak minat sangat spaghetti ni..tambahan pulak aku On Diet. Ceeewahh!!

Lepas Maghrib, kitorang konvoi ramai-ramai pergi serang rumah Mak Ngah pulak dekat Klang. Makan satay dan rendang daging. Aku makan sikit jer.. tak berani nak makan banyak-banyak.. Tu pun dalam otak aku dah pikir, mesti angka 68++ pasni kalau aku timbang! Kompom!! 

Lepas tu Achik Razak pulak call suruh datang rumah dia Dekat Jalan Raja Uda, Klang. Dia order pizza. Motifff... Nasib baik dia order Dominos je.. Aku makan sekeping je, sebab aku kan On Diettt... Ceh!!!
Kalau tak, dah aku tibai 4,8 keping! Huhuhuhu... Sabar..control..control...

Lepas beraya kat rumah Achik, kitorang gerak balik ke Shah Alam. Aku kene pergi kedai Ayah Itam aku dulu sebab nak ambil kereta aku. Sampai kedai dekat pukul 12 lebih.. Jalan memang dah lengang gile. Aku sembang sikit-sikit dengan Ayah Itam, pastu balik. Sampai rumah dah dekat pukul 1 pagi. Maksu, Paksu dan anak-anak diorang tak balik rumah. Diorang tidur dekat rumah Kakak diorang dekat Putra Height. So, malam tadi, Bibik yang tolong bukak kan pagar. 

Disebabkan terlampau penat, lepas mandi terus terbungkang!!
Sakan betul kitorang beraya. Huhuhuhu...tapi seronok sebab beraya dengan family. Boleh mengeratkan silaturrahim. 

Selain tu aku rasa lebih selamat sebab aku keluar dengan muhrim-muhrim aku jer..No outsider is allowed. Hahahahaha... Okay la.. Aku nak mandi ni.. Tak mandi lagi.. Pagi tadi kemas beg, lipat baju... Petang ni rasa nak bawak kereta pergi car wash. Tapi tu pun kalau aku rajin laaa..hehehehe...

Oh ye! Tadi aku timbang berat aku. 67.7kg!! hehehehe.. hambik la... 
tapi okay la.. nasib baik tak 70kg!!! huhuhuhu..

k,adios!!!

Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment