Wednesday 31 October 2012

External Hard Disk

Aku ada satu extrnal hard disk yang aku beli guna duit PTPTN tahun 2010. Memory dia 400G je sebab tu je aku mampu masa zaman tu. Sekarang tak main la Gig ni dah ye..semua pakai yang terabyte je.. Aku je yang masih kuno.

Malas la aku nak beli yang baru. Yang ni pun tak terguna. Ada lagi sikit baki-baki memory setelah aku sumbat dengan pelbagai movie, lagu dan benda-banda tek berfaedah. Benda-benda Ilmiah ada sikit je..Hehehehe..

Yang aku hangin sekarang ni, hard disk aku ni dah mula nak jahanam. Apasal semua nak jahanam je ni??? Aku pelik la. Hard disk aku yang dulu pun cenggini. Berapa kali dah aku tukar casing, lepas 5,6 bulan buat hal lagi. Usb dia tak boleh di 'detect' oleh laptop mahupun komputer. Harus bagaimana sih??

Yang hard disk sekarang pun cenggitu. Tak detect. Kalau detect pun kejap je. Lepas tu lost balik. Error 'mulfunction' la, Usb tak recognize la.. Tu nak suruh aku tukar casing lagi la tu. Aku ni dah la bengap je bab-bab menatang ni. Kang kena labun dengan tukang repaire, mau je aku beli baru terus!

Boleh tak aku tukar USB cable je?? Ada tak jual berasingan kalau aku taknak beli casing???
Hard disk aku ni SATA. Dah la cable pendek!! Puuii!!

Korang pernah mengalami hard disk lingkup macam aku tak?? Ce bagi tips sikit macam mana tak nak bagi dia selalu mitak dompet aku kopak?? Ce citer..ce citer...
Thanks for reading =) comment le weyh!

No comments:

Post a Comment